Evropská komise dnes (8.11. 2017) navrhla, aby se do roku 2030 snížily emise CO2 z osobních a lehkých užitkových automobilů o dalších 30 procent proti stavu k roku 2021. Automobilky to ale považují za problematické, a Němci už EU varovali, že takové cíle poškodí ekonomiku.

 

Pro rok 2021 je průměrná hodnota emisí stanovena na 95 g CO2 na kilometr. Podle Evropské komise má nejprve do roku 2025 klesnout o 15 % a do roku 2030 se dostat ještě o dalších 15 % níž. „Cíl ovšem bude mezi výrobce rozdělen na základě testů emisí všech nových osobních a dodávkových aut v jejich flotile. Tato měření budou založena na přesnější metodě označované zkratkou WLTP. Pokud výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, může od komise dostat pokutu ve výši 95 eur (asi 2500 Kč) za každý gram CO2 na kilometr navíc za každý v tom roce nově registrovaný automobil,“ uvedla agentura ČTK. EU zároveň slíbila věnovat 800 milionů eur do podpory výstavby dobíjecích stanic.
Návrh dnes představila Evropská komise a podle ní jde o krok, jak si má Evropa udržet technický náskok před asijskou konkurencí v oblasti nejčistších aut. Pro automobilky to ale může být naopak likvidační, už dříve tvrdily, že maximální únosná hranice je 20 %. Asociace automobilových výrobců ACEA v reakci na zveřejněný plán EU prohlásila, že je „příliš náročný“ a „velmi agresivní“. Ve svém prohlášení ACEA zopakovala, že průmysl považuje snížení o 20 procent za „dosažitelné“, i když za cenu „sice vysokých, ale ještě přijatelných nákladů“.
Proti plánu EU už protestují i někteří politici. Například německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel varoval předsedu Evropské komise Jean-Claude Junckera, že podobné přísné plány ohrožují zaměstnanost a hospodářský růst. Gabriel v dopise Junckerovi napsal, že automobilový sektor je pro Německo klíčovým odvětvím a celosvětovým garantem pracovních míst a růstu. „Proto je pro mě velice důležité, abychom nesvázali inovační sílu automobilového průmyslu příliš přísnými právními předpisy EU,“ uvedl Gabriel v dopise, který citovala agentura Reuters.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího