Opel představil třetí a největší novinku do své rodiny SUV. Nenabídne sice pohon 4x4 a má zatím jen dva motory, ale je na první pohled citelně levnější než třeba na stejném technickém základě postavený Peugeot 3008 nebo konkurenční Škoda Karoq.

 

S délkou 4477 milimetrů, šířkou 1856 milimetrů (bez vnějších zpětných zrcátek) a výškou 1609 milimetrů je novinka zhruba o 20 centimetrů delší než dvojice Crossland X a Mokka X. K nim má velmi blízko z hlediska vnějšího designu, uvnitř naopak nezapře spřízněnost s Peugeotem 3008. Nejvíc je to vidět na infotainmentu, který je graficky stejný jako ten ve francouzském modelu. Má to tu nevýhodu, že pokud si objednáte asistenční službu OnStar, tak vám na rozdíl od ostatních vozů Opel asistent nemůže poslat hledaný cíl přímo do navigace.
Pokud budete chtít, na středovém tunelu dostanete i ovladač systému, který částečně supluje chybějící pohon všech kol. Peugeot ho nazývá Grip Control, Opel IntelliGrip. Jde ale o totéž. Elektronický regulační systém upravuje charakteristiku motoru, převodovky, regulaci točivého momentu a funkci ESP podle jednoho z pěti možných režimů. Na méně přilnavých površích, jako je sníh nebo písek, zlepšuje trakci a auto tak zvládne víc než běžná předokolka. Podvozek koncernu PSA bohužel zástavbu systému 4x4 neumožňuje, byl od začátku postaven jen po pohon jedné nápravy. Pouze plug-in hybrid, který Opel plánuje uvést poprvé právě v modelu Grandland X, bude mít elektricky poháněnou druhou nápravu.
Velikost zavazadlového prostoru má hodnotu 514 litrů. Zatím poměrně decentní je nabídka motorů, které jsou jen dva – zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 96 kW (130 k) a vznětový o objemu 1,6 litru a výkonu 88 kW (120 k). Oba jdou kombinovat buď s šestistupňovou manuální nebo automatickou se stejným počtem stupňů. Po krátkém svezení můžeme říct, že oba jsou velmi kultivované a nadprůměrně dobře odhlučněné a se spotřebou kolem pěti litrů. Tříválec vůbec netrpí typickými neduhy tohoto typu motorů, jen automatická převodovka trochu déle váhá s podřazením. Brzy se ale chystá obohacení nabídky o silnější dvoulitrový turbodiesel.
Opel uvádí Grandland X na trh s velmi příznivou cenou, a to od 479 900 Kč včetně. Základní výbava zahrnuje LED denní světla vpředu i vzadu, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu, rozeznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, asistenční systém pro rozjezd do svahu, rádio s bluetooth, manuální klimatizaci a sklopné zadní opěradlo dělené v poměru 40:60.
Cenovkou se mu nejvíc blíží Set Ateca, jehož cena začíná na 481 900 Kč s motorem 1.0 TSI 85 kW. Za sesterský Peugeot 3008 už ale dáte nejméně 560 000 Kč s motorizací 1.2 Puretech o stejném výkonu 96 kW. Francouz má ale bohatší základní výbavu – například parkovací senzory vzadu, dešťový senzor či lepší kola; klimatizace je automatická a dvouzónová.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího