Devět z deseti českých řidičů sice již dnes poctivě přezouvá na zimní pneumatiky, ale nedokážou je správně poznat. Třeba 28 % z nich má za to, že předepsaná minimální hloubka dezénu je v zimě menší než zákonem požadované 4 mm.

 

Průzkum společnosti STEM/MARK  realizovaný pro značku Barum ukázal, že Češi důsledně dodržují literu zákona. Alespoň, co se použití zimních plášťů týče. Přezouvá na ně 90 % řidičů. Více než polovina dotázaných však nedokáže bezpečně rozpoznat správnou zimní pneumatiku, téměř třetina by pak zimní pláště měnila až ve chvíli, kdy už jsou pro bezpečnou jízdu v zimě příliš sjeté, tj. mají menší než 4mm vzorek.
„Příjemně nás potěšilo, jak jsou Češi svědomití. Vzhledem k nepředvídatelnosti počasí během těchto měsíců je určitě dobrou zprávou fakt, že do 1. listopadu nasadí zimní pneumatiky 89 % českých řidičů,“ komentuje výsledky Juraj Ižvolt, šéf divize Marketing Continental Barum s.r.o. Většina (59 %) respondentů reflektuje i počasí, ale celkově jen 11 % nechá výměnu až na listopad. Český zákon přitom v období od 1. listopadu do 31. března použití zimních plášťů předepisuje jen v případě, že na vozovce leží souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy.
Byť 90 % Čechů na zimní pneumatiky přezouvá, nedokážou je správně rozpoznat. Celých 22 % vůbec neví, jak zimní plášť vypadá, 15 % dotázaných se řídí zákonem, který požaduje pláště označené písmeny M+S, a dalším 17 % stačí vzorek s lamelami. „Tyto dvě možnosti přitom definují zimní pneumatiky jen částečně. Znak M+S nesou pneumatiky s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu, tedy např. i terénní nebo celoroční pláště. K udělení tohoto označení není potřeba žádné ověření pomocí testů. A vzorek s jemnými lamelami najdete u terénních, celoročních i zimních pneumatik,“ říká Juraj Ižvolt. „Jediným správným označením skutečné zimní pneumatiky je tzv. Alpský symbol: sněhová vločka ve stylizovaném horském masivu,“ vysvětluje. Právě tento znak prokazuje, že plášť splnil požadavky předpisů UNECE č. 117 a musel absolvovat náročné testy pro použití v zimě. Nesou ho pochopitelně i zimní pláště Barum Polaris 3. Zimní pneumatiky podle tohoto symbolu dokáže rozlišit méně než polovina účastníků průzkumu – 45 %.
Výrazně lepší situace není ani v případě znalosti minimální hloubky dezénu. Téměř třetina (28 %) dotázaných by v zimě používala pneumatiky s menším než 4mm vzorkem, což zákon vysloveně zakazuje.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího