Stále více řidičů firemních aut ve Velké Británii si přeje, aby jejich příští služební vůz byl vybaven hybridním pohonem. Aspoň to tvrdí tisková zpráva automobilky Toyota, odvolávající se na průzkum zveřejněný britským časopisem Fleet News.

 

Podle něj už hybridy překonaly naftové pohony. Ty by totiž chtěla do budoucna jen třetina britských firemních řidičů, zatímco již 34 procent by si vybralo hybridní pohon. Vůz s benzínovým motorem zvolilo pouhých 17 procent dotazovaných řidičů firemních aut, zatímco osm procent vsadilo na elektromotor.
Aktuální údaje Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) ukazují, že dieselové motory zatím trhu s firemními vozy vévodí, nicméně již nyní se jejich podíl snižuje. V posledním roce, bylo automobilů s touto technologií zaregistrováno o celých 10 procent méně.
Pokud jde o druh pohonu, největší nárůst zaznamenaly hybridy – počet jejich registrací se zvýšil o 47 procent, v roce 2016 bylo zaznamenáno 15 377 vozů, zatímco v roce 2017 již 22 565.
Podle údajů SMMT stoupl v případě flotil počet hybridních aut typu plug-in (napájených ze zásuvky) meziročně o čtyři procenta, ovšem počet elektrických vozů o 20 procent.
„Producenti stále rozvíjejí hybridní technologie a zvyšují kapacitu baterie. Předpokládá se, že se za 10 let plug-in hybridní pohon stane dominantním typem pohonu na trhu se služebními vozy. To pomůže rapidně snížit emise CO2 a oxidů dusíku do ovzduší,” komentoval situaci pro Fleet News Richard Hamilton z firmy Zenith, jež poskytuje služby pro segment firemních vozů.
Počty prezentované firmou Zenith dokládají, že 88 procent jejich klientů si v roce 2015 vybralo vozy se vznětovými motory. V roce 2016 tento počet klesl na 73 procent. Za stejné období se podíl benzínových motorů zvýšil z devíti na 21 procent.
„Automobily s hybridními motory zvětšily svůj podíl ze dvou procent v roce 2015 na tři procenta v roce 2016. Hybridní plug-in vozy si také polepšily, a to z jednoho na tři procenta. Trh s firemními automobily systematicky rezignuje na naftové motory ve prospěch hybridů a benzínových vozů,“ dodává Hamilton.
Elektromobily stále nemají na trhu silnou pozici, nepředstavují také alternativu pro dieselový pohon. Podle názoru zástupce firmy Zenith však mohou představovat možnost, o níž uvažují majitelé vozů s benzínovým motorem.
Důležité v těchto průzkumech ale také je podívat se na to, o jak velkých prodejních objemech se vlastně bavíme. Ročně se v Británii prodá víc než 2,5 milionu aut (konkrétně 2,69 mil. za rok 2016). Podle údajů Výzkumného ústavu motoristického trhu SAMAR se v období od ledna do června 2017 stal nejčastěji registrovaným hybridním automobilem v Británii Auris Hybrid s 2255 registracemi. Na druhém místě skončila Toyota C-HR Hybrid. Tento model figuroval mezi registracemi 2232krát. Třetí a čtvrté místo patří rovněž Toyotě: RAV4 Hybrid (1346 vozů) a Yaris Hybrid (1173 vozů). Na páté a šesté pozici se umístily SUV Lexus NX (336 vozů) a Lexus CT (270 vozů), Lexus RX pak zaujal osmé místo (209 vozů). V první desítce se objevily jen dva modely jiného výrobce než Toyota Motor Corporation, a to Kia Niro na sedmé pozici (2017 vozů) a devátý Hyundai IONIQ (107 vozů). Desátou pozici pak obsadil Prius (90 vozů).

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího