SUV táhnoucí nákladní soupravu? V praxi to k ničemu není, ale Land Rover ukázal, že to jde. Jeho model Discovery si v australské pustině poradil se soupravou vážící 110 tun.

 

Souprava měla 100 metrů a pokus se uskutečnil v australském Severním teritoriu. V regionech v rozhlehlé australské pustině jsou povoleny pouze nákladní soupravy do čtyř návěsů. Obvykle přepravují palivo, minerální rudy a dobytek mezi odlehlými vesnicemi. Přísná nařízení omezují jejich délku na 53,5 m, proto musela automobilka získat speciální povolení k tažení sedmi návěsů a tahače vážícího 12 tun. Ten byl ponechán, aby bylo možné ovládat hydraulické brzdy instalované na návěsech.
Použitá model Discovery Td6 modelového roku 2018 má maximální certifikovanou tažnou kapacitu 3 500 kg na veřejných komunikacích. Dokázal však odtáhnout 110 tun vážící nákladní soupravu na 16 km dlouhém uzavřeném úseku dálnice Lasseter Highway, a to díky třílitrovému vznětovému motoru s výkonem 258 koní a trakci pohonu všech kol. 
„Tažné schopnosti byly vždy důležitou součástí DNA modelu Discovery a pouhá hmotnost nákladní soupravy vypráví jen polovinu příběhu. Odtažení tahače a sedmi návěsů, kdy musíte překonat valivý odpor tolika náprav, je mimořádný úspěch. Čekali jsme, že si vůz povede dobře, ale zvládl tento test naprosto skvěle. Na 16 km dlouhé trase dosáhl rychlosti 44 km/h,“ upřesnil Quentin Spottiswoode, Land Rover Product Engineer.
Původní model Discovery I byl při svém uvedení v roce 1989 použit k tažení vlaku a prémiové kontaktní SUV Discovery Sport loni odtáhlo tři železniční vagóny ve výšce 26 m nad řekou Rýn.