Začínající frankfurtský autosalon ukázal, že automobilky chtějí, aby jejich budoucnost byla elektrická, a to bez ohledu na to, kolik to bude stát či jaké dopady na životní prostředí to bude mít, jen když samotné auto nebude produkovat emise.

 

Důkazem je proslov šéfa Volkswagenu Matthiase Müllera na koncernovém večeru před zahájením autosalonu. Podle něj pošlou jednotlivé značky včetně české Škodovky na trh do roku 2025 80 nových elektromobilů, z toho 50 čistě elektrických a 30 hybridních. V rámci programu nazvaného „Roadmap E“ bude mít koncern v roce 2030 v každé z 300 modelových řad všech značek a na všech trzích v nabídce aspoň jedno elektroauto. Očekává, že v roce 2025 bude každé čtvrté prodané koncernové auto čistě elektrické, což představuje zhruba tři miliony aut ročně.
Volkswagen alespoň přiznává část podmínek, které si splnění takového plánu vyžádají. Konkrétně si je vědom, že pro elektromobily jsou potřeba baterie. V roce 2025 bude nutné jen pro koncern VW vybudovat továrny na baterie s výrobní kapacitou 150 gigawatthodin, což představuje čtyři gigatovárny Tesla, z nichž první se teprve staví a baterie budou chtít i všichni další automobiloví výrobci. VW proto vypisuje výběrová řízení na dodávky baterií v Evropě, Číně a Severní America za více než 50 miliard eur. Dalších 20 miliard eur hodlá investovat do samotného vývoje elektromobilů, například do dvou nových podvozkových platforem, rekonstrukce výrobních závodů i do infrastruktury.
„Není to jen nějaká nejasná deklarace záměru, je to silný závazek, který se od dnešního dne stává měřítkem pro naše výkony,“ řekl Matthias Müller.
Volkswagen si ale uvědomuje, že bez spalovacích motorů to ještě dlouho nepůjde. Proto slibuje, že pracuje i na nich, aby byly co nejšetrnější k životnímu prostředí. Například každý nový koncernový dieselový motor bude vybavený SCR katalyzátorem a  všechny benzinové agregáty filtrem pevných částic. Další generace konvenčních motorů v roce 2019 by měla přinést další úspory ve spotřebě i emisích. Zejména značka Audi bude dále rozvíjet i pohon na CNG.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího