Audi představuje ve Frankfurtu mimo jiné studii jménem Aicon s uspořádáním sedadel 2+2, která má ukázat budoucnost značky pro příští desetiletí.

 

Svými obrovskými rozměry – vnější délka je 5444 milimetrů, šířka 2100 milimetrů a výška 1506 milimetrů – se řadí na vrchol automobilové nabídky, do luxusního segmentu D. Rozvor 3470 milimetrů je o 240 milimetrů delší než u dlouhé verze nového modelu Audi A8.
Studie ukazuje řadu zajímavých designových nebo technických řešení. Jak na přídi, tak i na zádi jí například chybí běžné světlomety. Jejich místo zaujímají digitální displeje, tvořené stovkami trojúhelníkových pixelových segmentů. Kolem masky chladiče Singleframe jsou seskupena velkoplošná světelná pole, v nichž je – stejně jako na zádi – umístěno více než 600 pixelů 3D v prostorovém uspořádání. Velké plochy a vysoký počet pixelů umožňují rozmanitá grafická zobrazení, animace a zobrazování informací ve všech barvách.
Audi Aicon inteligentně podporuje své okolí a upozorňuje chodce nebo cyklisty na nebezpečné situace výstražnými animacemi prostřednictvím displejů. Navíc lze vizualizovat jízdní režimy, jako je jízda v dopravní koloně, jízda ve městě nebo jízda krokem. Při akceleraci vozidla se horizontální světelné pruhy posunují zdola nahoru, při brzdění v opačném směru – jejich rychlost se v souladu s rychlostí vozidla zvyšuje nebo snižuje.
Dveře studie Audi Aicon se otvírají od sebe, jsou zavěšeny vpředu, resp. vzadu. Karoserie nemá střešní sloupky B. Díky tomu se cestujícím otevře již při nastupování velkorysý vnitřní prostor. Čalouněná dvoumístná lavice pro nouzové použití je integrována do zadní stěny, obě přední „křesla“ jsou koncipována pro maximální komfort a optimální nabídku místa. Cestující je mohou posunovat v podélném směru v rozsahu až 500 milimetrů mezi přední a zadní polohou. Sedadla se přitom nepřemisťují v kolejnicích, nýbrž s podélně posunovatelnou plochou pokrytou luxusním kobercem s dlouhým vlasem, na němž spočívají nohy cestujících. Výška této plochy je variabilní, takže ji lze používat také jako opěrku pro nohy. Samostatná sedadla lze navíc otáčet až o 15 stupňů.
Vůz je plně autonomní. Volant, pedály, akumulátory, tlačítka a přístroje – nic z toho ve studii Aicon cestující nenajdou. Místo toho jen klidné, rozlehlé plochy. Cestující jsou obklopeni mírně zakřivenou, směrem dopředu nepatrně stoupající loketní opěrkou podél dveří. Před ní se místo přístrojové desky nachází odkládací plocha a pod čelním oknem centrální displej.
Jakmile cestující nastoupí, interiér rychle ožije. Oblast dveří barevně odlišují osvětlené řady diod LED. Na předním displeji se rozsvítí na pozdrav přivítání. PIA, empatický elektronický automobilový asistent, rozpozná cestující podle chytrého telefonu a aktivuje všechna jejich osobní nastavení. Klimatizace a nastavení sedadel, barva vnitřního osvětlení a uspořádání informačního a zábavního systému se individuálně přizpůsobí. Navigační systém čeká na zadání cíle a všechny dostupné komunikační kanály, s nejrychlejším dostupným připojením k internetu, jsou připraveny k používání.
Pro dialog s automobilem jsou k dispozici různé režimy zadávání. Kromě dotykově manuální úrovně lze využívat také hlasové ovládání a tzv. „eye tracking“, sledování očí senzory v přední části interiéru. Cestující přitom zaostří zrak na ovládací jednotku v oblasti předního hlavního displeje, a tím ji aktivuje. Rukou nebo hlasem pak uskuteční potřebnou změnu nastavení.
Čtyři elektromotory poskytují celkový nejvyšší výkon 260 kW a točivý moment 550 N.m. Každé kolo je poháněno jedním elektromotorem, což umožňuje realizaci elektronicky řízeného variabilního pohonu všech kol quattro. Maximálnímu zrychlení nebyla během vývoje přisuzována tak velká důležitost jako maximální hospodárnosti, a tím i dojezdu. Této provozní strategii jsou přizpůsobeny i další součástí poháněcího ústrojí a elektrické brzdové jednotky, které zajišťují rekuperaci kinetické energie. Cílená lehká konstrukce karoserie využívá rozmanité materiály a v kombinaci s optimalizovanou aerodynamikou přispívá navíc k tomu, že Audi Aicon nabídne na jedno nabití akumulátorů dojezd více než 800 kilometrů.
Dokonce i nabíjení bude zkráceno na minimum. Díky vysokonapěťovému systému s 800 V bude možné akumulátory studie Aicon nabít za méně než 30 minut na 80 procent jejich kapacity. Alternativně je vůz vybaven také zařízením pro indukční – tedy bezkabelové – nabíjení. Aicon zajistí nabití akumulátorů bez řidiče. V zóně AI samočinně dojede k nabíjecí stanici, na níž dojde bez lidského přičinění k nabití akumulátorů.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího