Ministerstvo obrany v současnosti zahájilo posuzování a výběr vhodných kandidátů na náhradu zastarávajících osobních terénních automobilů. Obměnu cca 600 kusů těchto vozidel plánuje ministerstvo spustit nejpozději do tří let.

 

Terénních vozů v kategorii do 3,5 tuny má česká armáda v současnosti téměř 1500. V rámci tohoto projektu plánuje nahradit zhruba 600 z nich, a to jak starých sovětských vozidel UAZ, tak i dobře známých vozidel Land Rover Defender, jejichž výroba byla již ukončena.
Podle aktuální tiskové zprávy STV GROUP se o zakázku bude ucházet i tato společnost s vozy Jeep J8. „Jedná se o moderní univerzální platformu, která odpovídá potřebám Armády ČR na vozidlo této kategorie,“ řekl Petr Konupčík, statutární ředitel společnosti STV GROUP.
STV GROUP nabízí armádě automobil od výrobce s velkou tradicí v oblasti osobních terénních automobilů jak pro civilní, tak i vojenské použití. Jeep J8 vychází z civilního modelu Wrangler, který ovšem prošel kompletní přestavbou na vojenský speciál. Rámová konstrukce umožňuje stavbu nejrůznějších nástaveb jako prostorná hard top, soft top, různé skříňové nástavby, opancéřované verze nebo naopak otevřené průzkumné varianty, na přání včetně osazení kulomety či granátomety. Podvozek chrání až 5 mm silné ocelové pláty a prachový filtr umožňuje až 5 hodin provozu v písečné bouři. Jeep J8 vyniká také schopností brodění bez přípravy, a to až do hloubky 78 cm.
Protože jde o velkou a prestižní zakázku, uchází se o ni více výrobců. Už v únoru letošního roku vyzkoušeli zástupci armády na dvacet různých terénních a obrněných vozidel v rámci Průmyslových dnů na polygonu ve Vyškově. Kromě Jeepu se představila třeba i Škoda Kodiaq nebo vozy značek Toyota, Renault a Dacia.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího