Přestože Toyota stále považuje za hlavní pohon budoucnosti vodík, chystá i revoluční elektromobil, jehož nový typ baterií by měl nejen prodloužit dojezd, ale především zkrátit dobu nabíjení na pár minut.

 

Toyota dlouhodobě propaguje vodíkový pohon jako budoucí alternativu spalovacích motorů. Vodík bude podle prohlášení tohoto výrobce jednou pohánět většinu vozidel. Jako hlavní důvod uvádí automobilka především to, že vodíková auta nejen neprodukují žádné nečistoty, ale současně nevyžadují dlouhé hodiny trvající nabíjení baterií jako elektromobily. Vodíkové nádrže je možné natankovat během tří minut.
Supernabíjecí stanice Tesla Supercharger dokáže elektromobil nabít za 75 minut, na 80 procent kapacity pak za 40 minut. Dojezd dnešních elektromobilů s lithium-iontovými bateriemi se pohybuje nejčastěji od 200 do 300 kilometrů.
Podle japonského deníku Chunichi Shimbun ale pracuje Toyota také na novém převratném elektrickém modelu, který chce uvést na japonský trh už v roce 2022. Novinka má používat nový typ baterií s takzvanými pevnými elektrolyty místo dnešních kapalných. S nimi by se měla doba nabíjení údajně zkrátit na několik minut a dojezd prodloužit o čtvrtinu. Na podobném principu ohlásila vývoj nových baterií třeba i automobilka BMW.
Toyota zatím tyto informace oficiálně nekomentovala, ale na přelomu roku už ohlásila vznik samostatného vnitropodnikového oddělení zodpovědného za vývoj elektromobilů, aby dohnala náskok elektromobilových lídrů Tesly a Nissanu.