Ačkoliv jde jen o přestrojený Nissan Navara, Mercedes-Benz třídy X se už nálepky nejluxusnějšího pick-upu na trhu nezbaví. A ani nechce, což dává to najevo nejen svým extravagantním vzhledem, ale i prémiovým interiérem.

Koncept X-Class představil Mercedes-Benz na loňském ženevském autosalonu a nutno podotknout, že základní rysy jsou u výsledného produktu zřejmé. Jen zadní partie se vzdaly extravagantnějšího pojetí a na nás působí tak nějak nudně a ve srovnání se zbytkem podobných automobilů neoriginálně. Své oficiální představení si Mercedes-Benz třídy X odbyl v Kapském městě a brzo bude uveden na světové trhy. Jako první dorazí na německý trh a později poputuje i do dalších zemí. Dočká se ho i Jižní Amerika, nebo Afrika. Do Čech pravděpodobně dorazí až počátkem roku 2018.
Třída X měří 5,34 m na délku, 1,92 m na šířku a je vysoká 1,82 m. Rozvor činí 3,14 metru a rozměry ložné plochy korby jsou 1587 x 1560 x 474 mm. Užitečná hmotnost činí až 1042 kg a světlá výška hlásí spíše průměrnou hodnotu 202 mm. Pod mohutnou karoserií se skrývá klasická konstrukce s širokými nápravami a pětiprvkovým zavěšením zadní nápravy s vinutými pružinami, které má zajistit vysokou úroveň jízdního komfortu na silnici i v terénu.
Třída X nabídne klasický pohon všech čtyř kol, uzávěrku zadního diferenciálu a redukční převodovku. Permanentní čtyřkolky se zájemci dočkají až s nejsilnější motorizací, která by měla dorazit v průběhu příštího roku. Od počátku prodeje budou v nabídce tři motorizace. Verze X220d nabídne výkon 120 kW, nadvakrát přeplňovaná verze X250d poskytne výkon 140 kW. Benzinové provedení zastoupí verze X200 s výkonem 122 kW. Nejsilnější šestiválcové provedení X350d sice dorazí až později, ale už teď se dá očekávat jeho atak na vydařený VW Amarok V6.
Čím třída X v rámci svých konkurentů segmentu pick-upů zaujme asi nejvíce, to je hodnotný interiér. Památky po Nissanu Navara budete hledat jen těžko. Třída X je plnohodnotným mercedesem s typickými kruhovými výdechy ventilace, klasickým volantem, palubní deskou či rozměrnou obrazovkou infotainment systému o uhlopříčce 8,5 palce. Nechybí ani řada asistenčních systémů v čele se sledováním okolí pomocí několika kamer, sledování jízdních pruhů, či nouzové brždění.

Související články:

- PRVNÍ JÍZDA: Nissan NP300 Navara - Práce všeho druhu

- SROVNÁVACÍ TEST: Fiat Fullback, Nissan Navara, Toyota Hilux - Rok pick-upů

- Peugeot bude dělat pick up, bohužel ne pro ČR

- TEST: Ford Ranger - Civilizovaný drsňák