Aby se Transit Custom dokázal lépe vypořádat s nečekaným útokem konkurenční trojky od Peugeotu, Citroënu a Toyoty, dočkal se výraznějšího faceliftu. Ten zasáhl jak vnější design, tak i útroby vozu. Nechybí pochopitelně ani nové asistenční systémy, konektivita či úsporné motory.

Nový Transit Custom lze vcelku snadno poznat podle upraveného vzhledu přední partie. Té dominuje výrazná maska se třemi vodorovnými lištami, která navazuje na styl aktuálních osobních vozů značky Ford. Vyšší výbavové stupně prozradí nová LED světla denního svícení a xenonové hlavní světlomety.
Výrazně přepracovaný byl interiér, který má plnit roli mobilní kanceláře. K dispozici je celá řada objemných odkládacích prostor, vylepšená ergonomie a nové funkce konektivity, mezi něž patří komunikační a zábavní systém SYNC 3 nebo univerzální držák mobilních telefonů MyFord Dock. Schránky v samotné palubní desce mají souhrnný objem 25 litrů. Tři praktické otevřené přihrádky v její horní části slouží k odkládání dokumentů nebo mobilních zařízení, zatímco uzavřená schránka před spolujezdcem pojme závěsný pořadač se složkami formátu A4.
Všechny nabízené pohonné jednotky patří do nové konstrukční řady EcoBlue, na přání je pak k dispozici také šestistupňová samočinná převodovka. Nový Transit Custom je vybaven vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který byl zařazen do prodeje v roce 2016. Nabízí se ve variantách o nejvyšším výkonu 77, 96 nebo 125 kW. Ve srovnání se dříve používanými jednotkami o objemu 2,2 l přináší EcoBlue až o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a o 13 procent menší spotřebu paliva.
Pro zákazníky hledající co nejúspornější volbu má Ford připraven nový Transit Custom ECOnetic s emisemi CO2 148 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 5,7 l/100 km. Ve srovnání s nejúspornější dosud nabízenou variantou to představuje zlepšení o dalších 6 procent.
I nový Transit Custom nabídne provozovatelům užitkových vozidel výběr ze dvou výšek střechy, dvou délek rozvoru náprav, několika variant karoserie a celkové hmotnosti v rozsahu 2,6 až 3,4 tuny. Užitečné zatížení činí až 1450 kg.
Zajímavostí je, že na základě nové generace Transitu Custom je připravovaný zcela nový model v segmentu užitkových vozů, Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností bezemisního provozu. Již v letošním roce budou dle informací Fordu v Londýně zahájeny jízdní zkoušky Transitu Custom PHEV u vybraných fleetových zákazníků.

Luxusnější osobák
Zároveň s faceliftem užitkové verze se modernizace dočkalo i osobní provedení Tourneo Custom. To se pokusí zahrát na komfortnější notu a nabídne i řadu vymožeností, které budete u konkurence hledat marně. Například vzduchové odpružení zadní nápravy či šestici samostatných sedadel uvnitř s možností konferenčního uspořádání. Ve vyšších stupních výbavy se bude toto variabilní uspořádání zadních řad dodávat standardně. Sedadla lze sklápět, překlopit složená dopředu i zcela demontovat. Zákazníci tak mohou přizpůsobit vnitřní prostor aktuálním potřebám. K vyššímu cestovnímu komfortu přispívá nový design sedadel s upravenými výplněmi i geometrií, stejně jako dokonalejší odhlučnění zadní části kabiny. Cestující vzadu ocení rovněž účinnější klimatizaci, šest USB konektorů nebo audiosystém s 10 reproduktory, přizpůsobený akustice velké karoserie.
Nový Transit Custom vstoupí do prodeje již koncem letošního roku, první dodávky zákazníkům plánuje české zastoupení na začátek roku 2018. O rok později přijde na trh i zmiňovaný Transit Custom Plug-in Hybrid s možností bezemisního provozu.