Už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu se s největší pravděpodobností představí úplně nová generace Dacie Duster. Čeho se dočkáme a čeho ne?

 

Stávající generace se vyrábí na podvozku B-Zero od roku 2010 a prodává se na mnoha trzích od Brazílie přes Turecko po Indonésii. Někde (například v Kolumbii) i pod logem Renaultu. Kvůli úspoře nákladů ale zůstane i v nové generaci platforma stejná, jen upravená v nastavení. Tento podvozek využívá aliance Renault-Nissan v mnoha levnějších vozech – například v Renaultu Clio nebo Dacii Logan.
Nová generace Dusteru se tak nejspíš příliš nezmění ani v rozměrech, o něco luxusnější ale bude v interiéru. Přesto bude výrobce stále klást důraz na nepřekonatelný poměr ceny a užitné hodnoty. Motory budou nejspíš vycházet z těch, které používá Renault Kadjar – tedy v objemech od 1,2 do 1,6 l. K dispozici budou jak varianty s pohonem předních, tak i všech kol.
Média spekulovala o tom, že s novou generací se objeví i prodloužená verze se sedmi sedadly, přezdívaná Grand Duster, která by byla lacinou odpovědí na modely typu Škoda Kodiaq. To ale v rozhovoru pro britský Autocar popřel obchodní ředitel Francois Mariotte, který řekl: „Prioritou při vývoji bylo zachovat přednosti stávajícího modelu. Pokud byste chtěli pětimístné auto změnit na sedmimístné, ztratíte výhody kompaktního vozu a možnosti, které mu dává pohon 4x4. Vím, že se o sedmimístném Dusteru hodně mluvilo, ale nemáme to v plánu. Zapomeňte na to.“