Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro svoje chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren Tesla.

 

Koncern Volkswagen plánuje, že v roce 2025 bude celá čtvrtina jeho prodávaných vozů na elektřinu. „K tomu budeme potřebovat baterie s kapacitou 200 gigawatthodin,“ řekl serveru Autonews Europe Ulrich Eichhorn, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje. To je ještě o 50 gigawatthodin víc, než odhadoval šéf skupiny Matthias Mueller loni v červnu. Tehdy řekl, že koncern bude v roce 2025 čelit obrovské nákupní potřebě baterií o kapacitě 150 gwh. Pro představu, taková energie by stačila na napájení jediné 60wattové žárovky po dobu 2,5 miliardy hodin nebo-li více než 285 000 let.

Čtěte také: Už od příštího roku bude každý model Volvo elektrický

Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků. Jedna taková továrna má být dokončena v roce 2020 v Nevadě. Je tak velká, že by se do ní vešlo 93 Boeingů 747 nebo – jak uvedl při představení továrny její zakladatel Elon Musk - 50 miliard křečků. Zatím je ale jediná, lokalita pro druhou (v Evropě) se teprve hledá.
Takže chybí ještě 38 továren… O výrobě baterií samozřejmě uvažují i další výrobci, ale vše je zatím ve stadiu plánů. Do konce roku se například rozhodne firma Robert Bosch. Zkoumají se samozřejmě i nové technologie, které by měly razantně zvýšit stávající kapacitu dnešních baterií. K jejich sériové výrobě je ale daleko.

Čtěte také: Už třetina Čechů by si koupila elektromobil

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího