Seat v premiéře představil své druhé SUV, model Arona, které se u prodejců v České republice objeví v listopadu. Naznačuje, co přinese budoucí nový model značky Škoda ve velikosti Fabie, který by mohl přímo nahradit její verzi kombi.

 

Nový SEAT Arona je prvním modelem značky SEAT v segmentu kompaktních crossoverů A0, který se od roku 2015 zvětšil čtyřnásobně.  Co se týče vnějších rozměrů, má Arona vnější délku 4138 mm, což je o 79 mm více než u modelu Ibiza. Je ale o 99 mm vyšší. Zavazadlový prostor disponuje objemem 400 litrů. Dalším důležitým rozdílem je o 52 milimetrů vyšší poloha sedáku, která přináší dvě výhody. Za prvé je to vyšší poloha za volantem, umožňující lepší výhled z vozu. Za druhé je to mnohem snadnější nastupování a vystupování. Také sedadla pro spolucestující jsou výš, a to o 62 mm. Výška stropu nad sedákem je o 37 mm vyšší vpředu a o 33 mm vzadu. Světlá výška se zvětšila o 15 mm a čelní okno má o trochu menší sklon než u modelu Ibiza, což ponechává více prostoru pro interiér.
Vůz stojí na modulární platformě MQB (Modular Quer Baukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Platforma MQB A0 umožňuje vyšší flexibilitu výroby a snadnější uvádění odlišných modelů s různými druhy karoserie v rámci stejného segmentu. Na stejné základní platformě lze také realizovat modely s různým rozvorem. SEAT je první značkou v rámci koncernu Volkswagen, která tento technický základ používá.
Seat Arona disponuje řadou nových asistenčních, informačních a zábavních systémů. Mezi ně patří například Front Assist, adaptivní tempomat ACC, funkce Stop & Go (v kombinaci s ACC a převodovkou DSG), asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro sledování únavy řidiče, senzory deště a světla, multikolizní brzda, bezklíčkový přístupový systém včetně tlačítka pro spuštění motoru, zadní kamera, prémiový 8“ dotykový displej a bezkabelová nabíječka se zesilovačem signálu GSM. Arona na přání nabízí také asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, sledování slepého úhlu a parkovacího asistenta, který umožňuje zaparkování vozidla na podélné i kolmé parkovací stání.
Na výběr jsou tři různé zážehové motory s hliníkovým blokem válců. Vstupní verzí je tříválec 1.0 TSI s výkonem 95 k, ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Stejný motor je nabízen také ve verzi s výkonem 115 k, a to v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Třetí alternativou je nový čtyřválec TSI o výkonu 150 k s aktivním systémem deaktivace válců. Tento motor se dodává výhradně se stupněm výbavy FR a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Pro příznivce vznětových motorů je k dispozici hospodárný a spolehlivý motor 1.6 TDI ve výkonových variantách 95 k a 115 k. Verze o výkonu 95 k může být kombinována s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco pro verzi o výkonu 115 k je určena šestistupňová převodovka. V polovině roku 2018 rozšíří nabídku modelové řady Arona motor 1.0 TSI o výkonu 90 k na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Na některých zámořských trzích bude kromě toho nabízen také motor 1.6 MPI o výkonu 110 k s mechanickou nebo automatickou převodovkou.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího