Mladoboleslavská Škoda mnohé překvapila, když se vzdala osvědčeného jména Yeti a místo něho představila Karoq. Z jejího pohledu jde ale o logické sjednocování názvů modelů, ke kterému přistoupil v případě SUV celý koncern Volkswagen. A Škoda chystá další SUV. Jak by se mohlo jmenovat?

 

U všech SUV, které koncern Volkswagen vyrábí, je vidět snaha o to vnést řád do jejich pojmenování. Audi to dělá už dlouho, když používá nepříliš originální, ale jednoduché označení svých SUV modelů písmenem Q – Q3, Q3, Q5 atd. SUV od Volkswagenu zase začínají písmenem T – Touareg, Tiguan a dalším modelem zřejmě bude T-Roc. Seat vstoupil do této třídy aut nedávno a zatím představil jen model Ateca, už ale chystá další menší SUV, jež dostane jméno Arona, tedy opět začínající písmenem A.

Čtěte také: Škoda prý skončí se Citigo, ale odborníci konec miniaut nevěští

Pro jednotný prvek v pojmenování svých SUV tedy přistoupila i Škoda, proto opustila jméno Yeti. Oproti sesterským značkám šla ale o krok dál a obě SUV mají stejné písmeno nejen na začátku, ale i na konci – Kodiaq, Karoq. A jenom u těch rozhodně nezůstane. Její šéf Bernhard Maier slíbil SUV ofenzivu. Jen pro Čínu už ohlásil dva nové modely - větší automobil SUV stylu coupé a emotivní menší crossover. Menší auto než Karoq by se mělo začít prodávat i Evropě, půjde o sourozence výše zmíněného Seatu Arona, tedy crossoveru velikosti Fabie, které bude konkurovat vozům jako Peugeot 2008.
Jak se budou nová auta jmenovat? Budou mít K na začátku a Q na konci nebo se Škoda rozhodne jen pro jedno písmeno? Zdá se, že Škoda se rozhodla jít trochu jiným směrem než ostatní v koncernu a společné písmeno budou mít její SUV modely na konci. Naznačuje to pohled do registru Úřadu pro průmyslové vlastnictví, kde si sice Škoda nechala zaregistrovat i název Karuq, ale není pravděpodobné, že by pro další model zvolila název, který se liší od Karoqu jen v jednom písmenu. Zato ale během dubna požádala o registraci hned několika jmen s Q na konci – Anuq, Arviaq, Eliaq, Yuroq a Amiq. Vybírat se tedy nejspíš bude z právě z nich.

Čtěte také: S Octavií G-TEC jsme absolvovali Rallye New Energies Český Krumlov

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího