Zatímco Land Rover už letos své novinky představil (Discovery a Range Rover Velar), sesterská značka Jaguar je teprve chystá. Začala tím, že uvedla nové motory Ingenium pro modely F-PACE, XF a XE. Letos ale chystá ještě kombi XF Sportbrake a jeden další model.

 

F-PACE, XF a XE dostaly dva zcela nové čtyřválcové zážehové motory Ingenium. Nové pohonné jednotky s celohliníkovou konstrukcí o objemu 2,0 litru mají výkony 200 a 250 koní. Řada vznětových motorů byla rozšířena o dvoulitrový čtyřválec Ingenium s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm. Automobilka se tak úplně rozloučila s agregáty původem od Fordu.
Kromě motorů dostaly modely XF a XE také systém Configurable Dynamics, který dovoluje pro motor, převodovku a řízení nastavit může mód Normal nebo Dynamic. Všechny tři modely nabízí technologii Dual View, která řidiči a spolujezdci vpředu umožňuje sledovat na centrálním 10palcovém dotykovém displeji odlišný obsah multimediálního systému. Řidiči dovoluje třeba sledovat pokyny navigace, zatímco spolujezdec na stejném displeji vidí výstup z USB nebo TV.

Jaguar F-PACE
Řada F-PACE se dočkala tří nových pohonných jednotek. Jde především o v úvodu zmíněný nejsilnější diesel s výkonem 240 koní, což je první čtyřválcový motor od Jaguar Land Roveru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Dvoulitrový motor s pohonem všech kol s označením 25d je k dostání s osmistupňovou samočinnou převodovkou Jaguar. Došlo k výměně pístů, zesílení klikové hřídele, jiné jsou i vstřikovače paliva. Při krátkém svezení nás potěšil především velmi dobrým utlumením, v nízkých otáčkách o něm nebylo téměř slyšet. Dvě turbodmychadla mu dodávají opravdu široký rozsah využitelných otáček, takže zátah je plynulý už od zhruba 1500 otáček a auto s ním dokáže z nuly na 100 km/h zrychlit už za 7,2 s. Deklarovaná spotřeba paliva je 5,8 l/100 km.
Kromě toho se v nabídce F-PACE objevil i dvoulitrový čtyřválcový dieselový motor Ingenium s výkonem 163 koní s přímo řazenou převodovku a pohonem zadních kol. Stávající čtyřválcový diesel Ingenium s výkonem 180 koní je v modelovém roce 2018 poprvé k dostání se samočinnou převodovkou a rovněž pohonem pouze zadních kol.
Zážehovou paletu rozšíří i čtyřválcový motor Ingenium s výkonem 250 koní, samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Má jedno twin-scroll turbodmychadlo a dává točivý moment 365 Nm od pouhých 1200 ot/min.

Řada XF
Dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium s výkonem 200 koní je k dostání s pohonem zadních kol a akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy při udávané spotřebě paliva 6,8 l/100 km. Silnější motor o výkonu 250 koní je k dostání se samočinnou převodovkou a pohonem zadních nebo všech kol. Verze s pohonem zadních kol se účinností vyrovná motoru o výkonu 200 koní, přesto zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,6 sekundy.
Ke stávajícím čtyřválcovým vznětovým motorům s výkony 163 a 180 koní si budou zákazníci moci objednat také nový motor s výkonem 240 koní. Ten bude možné kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol.

Řada XE
Zážehové agregáty Ingenium 200 a 240 koní jsou nyní i pod kapotou modelu XE. Mají elektrohydraulickou regulaci ventilů, tato patentovaná technologie dovoluje plně variabilní regulaci zdvihu sacích ventilů pro dosažení optimální úspornosti, výkonu a točivého momentu v celém rozsahu otáček. Nový systém přímého vstřikování navíc zajišťuje čistší spalování. Má uprostřed umístěné vstřikovače s optimalizovaným tvarem vstřikovaného paprsku, což zvyšuje úspornost a snižuje emise. Poprvé v historii Jaguaru jsou také výfukové svody integrovány v odlitku hlavy válců.
Motor o výkonu 200 koní disponuje v modelu XE točivým momentem 340 Nm a sedan s ním akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,1 sekundy. Silnější verze s výkonem 250 koní a pohonem zadních kol se z nuly na 100 km/h dostane za pouhých 6,3 sekundy.
Zákazníci, kteří hledají ještě větší dynamiku, mohou sáhnout po vylepšené verzi XE S. O třílitrový šestiválcový motor se dělí se sportovním modelem F-TYPE. Jeho výkon díky tomu vzrostl z 340 na 380 koní. Takový motor zkrátka sportovnímu autu sluší a pod kapotu modelu XE se vysloveně hodí. S klidnou nohou na plynu o něm vaše uši skoro nevědí, ale po sešlápnutí pedálu auto vyrazí vpřed ještě svižněji než dřív a doprovází to příslušný vysoký sportovní zvuk. Ale pod deset litrů se s tím budete dostávat jen obtížně.
Protikladem mu je nový dieselový motor Ingenium přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 240 koní, který slibuje spotřebu paliva jen 5,2 l/100 km.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího