Nástupce Yetiho je tady. Škoda odtajnila kompletní informace a fotky nového SUV Karoq. Uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu roku 2017.

 

Karoq měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav je 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm). Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.
Od stupně výbavy Ambition jsou k dispozici Full LED světlomety s čirou optikou. Na spodním okraji hlavních světlometů prochází tenký světlovod, který zajišťuje homogenní denní svícení a funkci směrových světel. Mřížka chladiče s dvojitými vertikálními lamelami je orámovaná chromovanou lištou a má lichoběžníkový tvar, typický pro vozy ŠKODA. Karoserie má krátké převisy, charakteristický tvar sloupku D a ostře ukončenou záď. Dělené zadní skupinové svítilny jsou částečně integrovány do výklopné zádě. Zadní svítilny využívají světelné diody pro koncová, brzdová a mlhová světla.
Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy od 1,0 l, přes 1,5 l a 1,6 l, až po 2,0 l. Výkonové spektrum pokrývá škálu od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Všechny jsou dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Základem je tříválec 1,0 TSI o výkonu 85 kW. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. odpojováním dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k úspoře paliva. Nejvýkonnější je dieselový motor 2,0 TDI 140 kW (190 k). Bude dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Také podvozek definuje měřítka ve svém segmentu a své kvality ukazuje i mimo zpevněné silnice. Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4). Režim Offroad u verze s pohonem všech kol, jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice dále zlepšuje.
Karoq si zakládá na funkcích konektivity. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. Prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect Appi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali. Platforma SmartLink+ se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing. Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink+ součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.
Pro model Karoq jsou k dispozici různé asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování. K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist.
Poprvé ve voze značky ŠKODA bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu ŠKODA KAROQ umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

OPERATIVNÍ LEASING
-    Výhody 

- Nástrahy
- Trendy

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Proč se firmy brání využití telematických systémů?

-> Parkujte v centru Prahy s elektromobilem za stovku

-> Je školení řidičů referentů opravdu nepovinné?

 

ROZHOVORY:

- Šárka Heyna Fuchsová - Jaká je budoucnost vozů Volvo?

- Petr Kala - Který model BMW je fleetově nejúspěšnější?

 

.. a mnoho dalšího