Dubnové prodeje aut v Evropě v dubnu meziročně klesly o 6,8 %. Uvedlo to evropské sdružení automobilových výrobců ACEA. Důvody jsou prý především méně pracovních dnů než loni a daňové změny ve Velké Británii.

 

Velikonoce letos byly v dubnu místo loňského března, kupující tedy měli méně času na nákupy, což společně s daňovými změnami ve Velké Británii přineslo meziroční pokles registrací osobních automobilů v Evropě o 6,8 % na 1,23 milionu. Zbrzdil se tak zatím celkový celoroční růst prodejů, který aktuální činí 4,5 % (5,49 mil. aut).
Nedařilo se například koncernu Volkswagen, jehož celkové prodeje klesly o 9 procent, přičemž u samotné značky VW to bylo dokonce o 14 %. Audi klesalo o 10 %, Škoda o 5,4 % a Porsche o 17 %. Peugeot se propadl o 4,2 %, Citroën o 6,2 % a DS o 45 %. Renault zaznamenal pokles jen o 2,9 %, zatímco Ford o 12 % a Opel o 13 %.
Nové SUV Stelvio naopak pomohlo Fiatu zbrzdit pokles jen na 2 procenta. Rostla Toyota (+ 5,4 %), Lexus (+ 5,7 %) a Kia (+ 8,1 %).
Z velkých trhů rostlo jen Španělsko (+ 1,1 %), zatímco Francie (- 6 %) a Itálie (- 4,6 %) klesaly.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

OPERATIVNÍ LEASING
-    Výhody 

- Nástrahy
- Trendy

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Proč se firmy brání využití telematických systémů?

-> Parkujte v centru Prahy s elektromobilem za stovku

-> Je školení řidičů referentů opravdu nepovinné?

 

ROZHOVORY:

- Šárka Heyna Fuchsová - Jaká je budoucnost vozů Volvo?

- Petr Kala - Který model BMW je fleetově nejúspěšnější?

 

.. a mnoho dalšího