Vylepšený interiér, rozšířené možnosti konektivity a nejnovější generace ovládacího konceptu iDrive: to je nová generace BMW řady 1. Nejsportovnější zástupce kompaktní prémiové třídy si zachová pohon zadních kol a pod kapotou budou nejen tří a čtyřválcové motory, ale také šestiválec. V nabídce bude i pohon všech kol xDrive.

 

Dosud se na celém světě prodaly více než dva miliony kusů BMW řady 1, z toho přibližně 960 000 jsou zástupci nejnovější generace. Nejdůležitějším trhem je Německo, kde se prodá jedno z každých čtyř prodaných BMW řady 1, následováno Velkou Británií (20 procent) a Čínou (osm procent).
Zvenku až na nová kola příliš změn nenajdete, zato palubní deska byla přepracována a klade nyní ještě větší důraz na řidičovo soustředění. Překonfigurován byl také černý přístrojový štít. Kontrastní prošívání dává různým modelovým variantám sofistikovanější vzhled. Středový panel, který hostí ovládací prvky rádia a klimatizace, má vysoce lesklý černý povrch. Držáky na nápoje ve středové konzole jsou zakryty rolovacím krytem, který dává novému interiéru čistší vzhled. A tlačítka ovládání oken na dveřích jsou nyní pochromovaná. Díky téměř neviditelným spárám se přihrádka před spolujezdcem hladce začlenila do celkového prostředí interiéru.
Nové BMW řady 1 je standardně vybaveno nejnovější generací ovládacího systému iDrive. Použití dotykového ovladače iDrive Touch umožňuje řidiči pohodlně obsluhovat a aktivovat celou řadu funkcí vozidla, navigace i zábavního systému. Díky dotykové plošce integrované do horní části ovladače je snazší zadávat do navigačního systému adresy pomocí ručního psaní. Pokud je součástí výbavy volitelný navigační systém Professional, je středový displej s vysokým rozlišením o úhlopříčce 8,8 palce vybaven dotykovým ovládáním. Třetí možností obsluhy všech funkcí je inteligentní hlasové ovládání.
Nabídka zážehových motorů sahá od varianty BMW 116i, jejíž přeplňovaný tříválcový motor poskytuje výkon 80 kW/109 k (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 – 5,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 126 – 116 g/km), až po model BMW M140i M Performance, který roztáčí zadní nebo všechna kola výkonem 250 kW/340 k z řadového šestiválce (kombinovaná spotřeba paliva: 7,8 – 7,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 179 – 163 g/km).
Všechny tří- a čtyřválcové vznětové agregáty využívají nové technologie přeplňování a zdokonalené systémy přímého vstřikování paliva common rail. Ve spodní části výkonového spektra se nachází BMW 116d, které poskytuje výkon 85 kW/116 k a maximální točivý moment 270 Nm. Spaluje přitom jen 4,1 – 3,6 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 101 – 89 g/km. Nejvýkonnější čtyřválcový vznětový motor v nabídce lze najít pod kapotou nového BMW 125d. Technologie vícestupňového přeplňování, včetně variabilní geometrie lopatek vysokotlakého turbodmychadla, přináší rychlou odezvu na plyn, výkon 165 kW/224 k a maximální točivý moment 450 Nm. Kombinovaná spotřeba dosahuje 4,6 – 4,3 l/100 km a kombinované emise CO2 120 – 114 g/km. BMW M140i, BMW 118d a BMW 120d mohou být objednány také s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího