Značka Audi sice investuje velké peníze do vývoje elektromobilů, ale zároveň ještě nehodlá pohřbít dieselové motory. Vidí také velkou perspektivu v pohonu na stlačený zemní plyn CNG.

 

Podle britského Autocaru vyjádřil šéf Audi Rupert Stadler podporu naftových motorů a vyzval ostatní výrobce, aby věnovali větší pozornost vývoji aut na CNG. V reakci na rostoucí tlak legislativců v některých zemích vytlačit dieselová auta z měst nebo je úplně zakázat, řekl Stadler: „Dieselový pohon je klíčová automobilová technologie. Nezapomínejme na hodnoty, které takový agregát přináší zákazníkovi. Dostává rozsáhlý točivý moment, dlouhý dojezd a dobrou spotřebu paliva. Tyto hodnoty bychom měli respektovat, zvlášť když uvážíme, že ještě v příštích 10 až 15 letech budou klasické spalovací motory případně hybridy tvořit 70 až 80 procent prodejů. Dokonce i nejoptimističtější scénáře předpokládají pouze 30procentní podíl elektromobilů. Do elektrovozů silně investujeme, ale neměli bychom zapomínat na to, že většinu kilometrů lidé stále ujedou s klasickými motory. Měli bychom jim nabídnout to nejlepší, omezovat jejich možnost volby ničemu nepomůže.“
Zároveň vyjádřil velkou podporu CNG: „Jsem velkým zastáncem CNG. Je to velmi čistá energie, umožňuje autu velký dojezd a natankovat se dá během dvou tří minut. Auta na CNG sice zatím nemají nejlepší image, ale jsem přesvědčen o jejich výhodách.“
Audi momentálně nejvíc věří pohonu CNG v modelu A3, za loňský rok bylo ale v ČR zaregistrováno jen 41 kusů. Technicky podobných Volkswagenů Golf 340, Octavií 2011.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

OPERATIVNÍ LEASING
-    Výhody 

- Nástrahy
- Trendy

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Proč se firmy brání využití telematických systémů?

-> Parkujte v centru Prahy s elektromobilem za stovku

-> Je školení řidičů referentů opravdu nepovinné?

 

ROZHOVORY:

- Šárka Heyna Fuchsová - Jaká je budoucnost vozů Volvo?

- Petr Kala - Který model BMW je fleetově nejúspěšnější?

 

.. a mnoho dalšího