Druhá generace škodováckého kompaktního SUV už neponese název Yeti. Škoda se modelem Kodiaq rozhodla započít jednotný systém názvů pro existující a budoucí modely kategorie SUV. Z Yetiho se tak stává Karoq.

Nový název a jeho psaná podoba pochází z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel, žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Je kombinací slov „KAA‘RAQ“ (auto) a „RUQ“ (šíp). Podstatnější informací ale je, že Škoda Karoq oproti svému předchůdci výrazně narostla, nabídne více vnitřního prostoru, nové motorizace i moderní prvky komfortní a bezpečnostní výbavy. Po stránce designu bude podle všeho jen zmenšeninou populárního kodiaqu.
Délka nového modelu je 4 382 mm, šířka 1 841 mm a výška 1 605 mm. Rozvor náprav činí 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm).  „Mezigeneračně“ zvětšené rozměry karoserie znamenají i více místa před koleny cestujících na zadních sedadlech. Zde posádce přibylo podle čísel automobilky 69 mm. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 521 litrů. Při sklopených zadních sedadlech hodnota vzroste na 1630 l. V porovnání s větším kodiaqem je qarok o 315 mm kratší a je k dispozici pouze v pětimístném uspořádání. Dobrou zprávou je, že zadní sedadla mohou být posunovatelná.
Karoq dále nabízí nové asistenční systémy, Full LED světlomety a vůbec poprvé ve vozech značky Škoda také digitální přístrojový panel. Na výběr bude k dispozici pět motorů s výkony od 85 kW do 140 kW. Nejzajímavější novinkou bude motor 1,5 TSI vybavený systémem Active Cylinder Management Technology, tedy funkcí odpojování dvou válců, která v určitých provozních režimech přispívá k úspoře paliva. Samozřejmostí je i dostupný pohon všech kol.
Karoq bude mít svou premiéru 18. května ve Stockholmu. Na trh nový model vstoupí už ve druhém pololetí roku 2017.

VIDEO - Jak vznikaly linie Karoqu a kde se vzal jeho název?

 

 FOTOGALERIE:

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího