Za výbornou nebo rychlou řidičku se považuje necelých 13 % českých žen a dalších 31 % zdůrazňuje především to, že řídí opatrně. Třetina žen se potom považuje za průměrné řidičky a přibližně šestina za věčné začátečnice. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti KIA MOTORS CZECH, která zkoumala chování 1 017 českých žen na silnicích.

 

České ženy jsou většinou aktivními řidičkami, které používají auto alespoň jednou týdně. 40 % žen řídí každý den a dalších 21 % právě jednou týdně. 14 % žen využívá auto méně často a čtvrtina neřídí podle svých slov skoro vůbec. Tomuto rozdělení odpovídá také hodnocení vlastních řidičských dovedností.
Ačkoliv více než tři čtvrtiny žen (77 %) soudí, že řidičské kvality nezávisí na pohlaví, ale na osobnostních vlastnostech řidiče, většina z nich si myslí, že ženy řídí bezpečněji než muži. Mužům naopak přiznávají lepší schopnost řešit drobné opravy a výměny pneumatik (58 %). Pětina žen si myslí, že muži jsou lepší při parkování, zatímco podle necelých 12 % jsou muži lepší především při řešení krizových situací.
Právě řešení krizových situací je zároveň podle téměř poloviny žen (46 %) největší ženskou slabostí. Šestina si potom myslí, že se ženy nechají muži na silnicích zbytečně uzurpovat a další šestina je přesvědčena, že ženy žádné specifické slabiny nemají. Přibližně desetina řidiček má pocit, že ženy častěji brzdí provoz a jedenáctina žen má pocit, že řidičky neumějí správně vyhodnocovat situaci na silnicích v silném provozu.
Naopak na opačném pohlaví jim vadí nejvíce mužské ego, chuť závodit a z toho vyplývající dopravní nehody při vysokých rychlostech. Tento názor sdílí 44 % všech respondentek. Téměř třetina žen (29 %) si potom myslí, že muži přeceňují své řidičské schopnosti a čtvrtina (23 %) považuje za největší mužskou slabinu neschopnost přiznat svoji chybu v případě, že se jí dopustí.
V průzkumu se také většina žen vymezila proti obecně zažitým stereotypům, které existují v povědomí mužů. Celé polovině žen nejvíce vadí šovinistické mužské poznámky zpochybňující řidičské umění žen a také pochybnosti mužů o tom, „zda vůbec žena patří za volant“. Téměř třetina žen nesouhlasí s tím, že ženy obecně neumějí zaparkovat auto, nebo s tím, že si za volantem upravují make-up. Mezi další zakořeněné mýty, které řidičky rozporují, patří mínění mnoha mužů, že ženy za volantem způsobují většinu dopravních nehod a chovají se za volantem často hystericky a zmatečně.
Překvapivé jsou výsledky ohledně používání převodovky vozidla. Více než polovina žen (52 %) preferuje manuální převodovku a jen 27 % automatickou. Zhruba pětina žen (21 %) nemá v tomto ohledu jednoznačnou preferenci.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

OPERATIVNÍ LEASING
-    Výhody 

- Nástrahy
- Trendy

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Proč se firmy brání využití telematických systémů?

-> Parkujte v centru Prahy s elektromobilem za stovku

-> Je školení řidičů referentů opravdu nepovinné?

 

ROZHOVORY:

- Šárka Heyna Fuchsová - Jaká je budoucnost vozů Volvo?

- Petr Kala - Který model BMW je fleetově nejúspěšnější?

 

.. a mnoho dalšího