Audi rozšiřuje modelovou řadu Q7 o nové základní provedení Q7 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k), které průměrně spotřebuje jen 7,2 litru nafty na 100 km.

Nový motor V6 TDI pro Q7 se může pochlubit vyspělou technikou. Jeho hmotnost je výrazně pod hranicí 200 kg a náročnými úpravami se podařilo minimalizovat vnitřní tření. Inovativní systém řízení teploty chladicí kapaliny, který patří mezi nové prvky u mnoha současných motorů Audi, je u jednotky 3.0 TDI mimořádně komplexní. Kliková skříň a hlavy válců mají vzájemně oddělené chladicí okruhy a během zahřívací fáze zůstává chladicí kapalina v bloku válců bez pohybu, aby se rychleji ohřála.

Systém přímého vstřikování common rail s rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači vytváří vstřikovací tlak až 2000 barů a stejně jako turbodmychadlo a ventilový rozvod je optimalizován pro dosažení maximální účinnosti. Systém Start-Stop vypíná motor, jakmile vůz zastaví, a rekuperační systém, který se montuje sériově do všech modelů řady Q7, získává zpět kinetickou energii během brzdění.

U nového základního modelu řady Q7 je homologace podle emisní normy EU 5 stejně samozřejmá jako hospodárný provoz s nízkou spotřebou paliva. Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku v průměru vyžaduje 7,2 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 189 gramů na km. To jsou nejnižší hodnoty mezi velkými SUV od evropských značek. Úsporný šestiválec TDI dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (204 k) a jeho maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici již mírně nad volnoběžnými otáčkami (od 1350 min-1) a na této úrovni zůstává až do 2750 min-1.

Velké SUV zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,1 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 202 km/h se standardním odpružením a 205 km/h se vzduchovým odpružením dodávaným na přání.

Audi Q7 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) disponuje stejným systémem přenosu hnací síly jako všechny ostatní modely této modelové řady. Nová účinná osmistupňová převodovka tiptronic s velkým rozpětím převodů předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro, který má sportovní charakteristiku upřednostňující pohon zadních kol. Všechna kola jsou zavěšena na dvojicích příčných ramen z hliníku a podvozek se vyznačuje rychlými reakcemi a mimořádnou stabilitou. Při jízdě v terénu podporuje řidiče speciální terénní režim a asistent pro sjíždění prudkých svahů.

Díky třímetrovému rozvoru je v interiéru modelu Q7 s vnější délkou 5,09 metru velkorysý prostor ve všech směrech, přičemž na výběr jsou varianty s pěti, šesti nebo sedmi sedadly. Zavazadlový prostor nabízí objem až 2035 litrů.

Cena nového základního modelu Audi Q7 3.0 TDI quattro o výkonu 150 kW (204 k) činí na českém trhu 1 129 583 Kč bez DPH (1 355 500 Kč s DPH).

Zdroj: Audi

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího