Muž v bílé dodávce je pro mnoho lidí tím nejnebezpečnějším účastníkem silničního provozu. Řidiči ve velké Británii se snaží dokázat, že neprávem. Prý je krotí sledování zaměstnavatelem přes GPS.

V průzkumu společnosti Tom Tom Telematics ve Velké Británii uvedly dvě třetiny (60 %) řidičů dodávek, že jsou nespravedlivě vnímáni jako ti nejnebezpečnější na silnicích. V anketě pořádané mezi ostrovními motoristy totiž právě oni skončili až na chvostu seznamu těch, kteří se na silnicích chovají bezpečně a ohleduplně. Lépe na tom byli i řidiči kamionů (ti naopak byli považování za nejbezpečnější) nebo cyklisté.
Aktuální průzkum Tom Tom ale také ukázal, že účastníkem dopravní nehody bylo v posledních 12 měsících pouze 9 % řidičů dodávek. Možná za to může to, že většinu (54 %) sleduje za jízdy zaměstnavatel pomocí různých GPS systémů. Více než třetina (34 %) řidičů navíc chodí na pravidelná školení bezpečné jízdy. „Vývoj telematických systémů pokročil natolik, že dnes už není problém firemní řidiče donutit jezdit podle předpisů a neustále se zlepšovat,“ řekl Jeremy Gould z firmy Tom Tom.
Ostatní řidiči se ale podle průzkumu domnívají, že šoférům dodávek pomáhají k bezpečnější jízdě především elektronické systémy v kabině varující před kolizí zvukovým nebo světelným signálem (59 %), kurzy bezpečné jízdy (49 %) a teoretické kurzy (11 %).
V České republice šetří policie každý den v průměru 255 nehod s celkovou škodou skoro 15 milionů korun. Kolik z nich ale zaviní řidiči dodávek, není z dostupných zdrojů známo. Ale to, že mi pár desítek minut po dopsání tohoto článku drsně a bezohledně nedal přednost zprava řidič bílé dodávky, svědčí o tom, že špatnou pověst má tato skupina šoférům stáletak trochu právem....