Německá značka ukázala, jak si představuje budoucnost elektromobilů. Její nová studie Budd-e slibuje kombinaci vysokého výkonu a dlouhého dojezdu, srovnatelného s automobily poháněnými benzinem, a k tomu představuje nové možnosti ovládání nejen vozu. U konceptu nezůstane, jeho základem je nová platforma s bateriemi, kterou použijí budoucí elektrické volkswageny.

Jak se automobily propojují s moderními technologiemi, automobilky přesunují představení svých futuristických novinek z tradičních autosalonů. Oblíbeným místem technologických premiér se stal nejvýznamnější veletrh spotřební elektroniky CES, pořádaný v americkém Las Vegas. Zde se představila také tato koncepční studie velkoprostorového elektromobilu Volkswagen Budd-e s pohonem všech kol.

Základem 4,6 metru dlouhého vozu, velikostí spadajícího mezi modely VW Touran a T6 Multivan, je sendvičová podlahová platforma. Do té se vejdou baterie o kapacitě 92,4 kWh, které je možné při příkonu 150 kW nabít na 80 procent kapacity za zhruba 30 minut. Plně nabité akumulátory stačí k ujetí až 533 kilometrů v kombinovaném provozu. Přitom o pomalý vůz nepůjde. Přední elektromotor produkuje výkon 100 kW a maximální točivý moment 200 Nm, zadní přidává 125 kW a 290 Nm. Stokilometrové rychlosti dosáhne koncept Budd-e za 6,9 sekundy a jeho maximum je 180 kilometrů v hodině.

Interiér je prostorný, pohonné ústrojí elektromobilů nezabírá tolik místa jako u vozů se spalovacími motory. Vypadá minimalisticky, volkswagen chtěl co nejvíce zjednodušit ovládání. Tlačítka a ovladače jsou minulostí, koncept Budd-e se ovládá dotykovými displeji, hlasem a gesty. Mávnutím ruky jde dokonce otevírat boční posuvné dveře, zadní se otevřou po kopnutí nohou pod zadním nárazníkem jako v některých dnešních volkswagenech.

Koncept Budd-e rozvíjí další možnosti připojení k internetu. Propojí se s inteligentním domovem nebo prací a jeho posádka může sledovat, co třeba dělají její děti doma nebo kdo právě zazvonil u dveří domu vybaveného kamerou. Majitelé chytrých ledniček určité značky budou moci z vozu zjistit, jaké v ní mají zásoby.

Budd-e není jen jedním z konceptů, na které se časem téměř zapomene. Představuje novou modulární platformu MEB, která se stane základem chystaných elektrických modelů značky Volkswagen. Platforma se sendvičovou podlahou, v které jsou uloženy baterie, má nabídnout co nejvíce prostoru na co nejmenším půdorysu, agilní jízdní vlastnosti a bezpečnost. Najde využití u různě velkých vozů. Jaký bude první a kdy dorazí, automobilka zatím nezveřejnila.

Čtěte také:

Volkswagen končí se sloganem „Das Auto“

Rok 2016: co se změnilo

Rok 2016: co se chystá