Registrace nových osobních vozů klesla v Česku přibližně o 38 %, užitkových dokonce o 43 %. Ředitel fleetových prodejů ale nevidí hlavní problém v současném přechodném stavu, ale v tom, jak se firmy postaví k nákupu nových aut po překonání pandemie koronaviru.

Pandemie koronaviru způsobí letos podle odhadu analytiků a finančních institucí pokles prodeje osobních aut celosvětově zhruba o 12 %, v Evropě ještě víc. To představuje miliony vozidel.

Audi musí kvůli pandemii koronaviru měnit nejen svoje podnikání, ale rozhodlo se změnit dočasně i logo. Rozpojila svoje čtyři kruhy.

Renault představil koncepční elektromobil MORPHOZ navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.

Zatímco evropské automobilky jedna za druhou přerušují výrobu, v Číně se prodej aut opět rozběhl, koronaviru navzdory. Recept nabídla automobilka Geely.

Počet hybridních aut ve firemních flotilách se podle českého zastoupení Toyoty loni téměř zdvojnásobil o 1505 na 3262 vozů.

Pouze online musela Kia představit čtvrtou generaci svého SUV Sorento. Pod kapotou bude diesel, hybrid nebo plug-in hybrid.

Je to zdánlivý paradox. Automobilky se předhánějí v uvádění elektrifikovaných vozů a mají nad sebou bič v podobě pokut za překročení flotilových emisí ve výši 95 g CO2/km. I přesto loni průměrné emise v eurozóně vzrostly. S hodnotou 121,8 g jsou nejvyšší od roku 2014.

V souvislosti s emisemi se veškerá pozornost soustřeďuje na to, co proudí z výfuků automobilů. Nezávislá studie ale ukázala, že existuje 1200 krát horší zdroj znečištění, který nikdo nereguluje – jsou to emise vzniklé opotřebováváním pneumatik.

BMW oznámilo, že po šesti letech končí bez přímého nástupce výroby plug-in hybridního sporťáku i8. V Česku se jich prodalo 87. Je to úspěch nebo propadák?