V jednom z našich minulých článků jsme přinesli zprávu o tom, že více než polovina vedoucích pracovníků evropských firem podle průzkumu KPMG věří, že alternativou budoucnosti budou vozy s vodíkovým pohonem. Britští novináři nyní dokázali, že s takovým vozem lze už nyní absolvovat i cestu na dlouhou vzdálenost. S Toyotou Mirai přejeli celou Británii. A to bez vypuštění jakýchkoliv zplodin.

Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) vydala varování směřující k poslancům evropského parlamentu, že si kladou nereálné cíle emisních limitů CO2. Europoslanci se upnuli na elektromobily, ale pro jejich větší rozšíření chybí miliony nabíjecích stanic.

Budoucnost značky Opel v rámci koncernu PSA je poněkud nejistá, i přes všemožná ujišťování zatím vedení koncernu nijak jasně nedefinovalo, jaká bude budoucí úloha německé značky ve francouzské společnosti. Opel nyní slibuje novou studii, která má budoucnost ukázat. Zatím se ale skrývá jen pod plachtou.

Nevolnost při cestování v autě trápí každý rok až 30 milionů Evropanů. Citroën tvrdí, že má řešení – unikátní brýle proti kinetóze.

Stát v jedné z největších zakázek svého druhu nakoupí osobní automobily za více než 800 milionů. Uspěla v něm především značka Škoda.

Koncern Volkswagen investuje miliardu eur na dobytí perspektivního indického trhu. Na starost to dostala značka Škoda, která tam založí vlastní vývojové oddělení.

Společnost Continental uskutečnila v České a Slovenské zajímavý průzkum, ze kterého mimo jiné vyplynulo, že čeští řidiči jezdí na méně ojetých pneumatikách než Slováci.

Evropská komise chce rozšířit pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Česká asociace pojišťoven si to vykládá tak, že povinné ručení bude nutné i pro dětská elektroautíčka, Evropská komise ale tvrdí, že to je nesmysl. Jak to tedy je?

První tři místa v aktuální studii americké společnosti J.D. Power, která sleduje poruchovost aut, ovládli korejské značky Genesis, Kia a Hyundai.

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ale tvrdí, že je kupují pro svoji rodinu, protože SUV jsou bezpečná. Nárazový test americké organizace amerického institutu pro bezpečnost IIHS odhalil, že to příliš neplatí. Bez chyb totiž prošla jen dvě auta z osmi.