Zajímavým čtením je zpráva evropské asociace výrobců automobilů ACEA „Making the Transition to Zero-Emission Mobility“. Automobilky v ní nejen poprvé jasně říkají „my už elektromobily umíme vyrobit, ale teď je řada na úřednících, aby je lidé kupovali“. Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě má totiž také viditelný dopad – prodává se víc benzinových aut s vyšší spotřebou, víc vozů SUV a automobilové emise CO2 v Evropě tak letos podruhé v řadě vzrostly.

Vodík jako palivo najde v dopravě uplatnění zejména pro soukromé jízdy na dlouhé vzdálenosti. Myslí si to 37 procent respondentů letošního průzkumu analytické firmy Autovista Group. Pětina pak vidí uplatnění vodíkového pohonu u užitkových dopravních prostředků.

Svět sice oficiálně vidí budoucnost aut jen v elektromobilech, zisky automobilek se ale zatím stále realizují jinde. Už v listopadu by se měla představit sériová podoba SUV značky Maybach. Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan tak dostanou zajímavou konkurenci.

Obří ledvinky v přední masce BMW X7 vzbudily velký ohlas, mnoha lidem připadaly příliš velké. Tento trend ale bude pokračovat. Na autosalonu ve Frankfurtu ukázalo BMW Concept 4, předzvěst budoucího kupé řady 4. Jeho ledvinky už opravdu budou „žrát děti“.

SsangYong začal na českém trhu prodávat nové kompaktní SUV Tivoli. Slibuje nejen nový design, nové motorizace (benzinový motor 1,5 GDi-Turbo se 163k a dieselový motor e-XDi 160 se 136k) ale i nové technologie.

V době, kdy většina značek opouští skomírající segment miniaut, anebo sází na plnou elektrifikaci, přispěchala značka Hyundai se zcela novou generací svého modelu i10. Ba co víc, novinka se představí s dvojicí běžných spalovacích motorů. Na trh se k tomu rozjede s nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavou ve své třídě a při své velikosti s poměrně sebevědomým sloganem „Go Big.“

Zatímco v Česku se nějaké alternativní vozidlo nachází ve 4 % firemních autoparků, v Evropě je to 21 %. V používání hybridních vozů, plug-in hybridů a elektromobilů jsou čísla zhruba poloviční. Vyplývá to z průzkumu Arval Mobility Observatory, který mapuje užívání firemních vozidel. Na tyto i řadu dalších otázek odpovídali manažeři firem odpovědní za vozové parky ve 12 zemích Evropy včetně Česka.

Nissan Juke téměř před deseti lety šokoval svým dramatickým designem. Teď je tady nová generace, která je větší, ale možná ještě divočejší než dřív.

Převratnou věc z hlediska svého dosavadního fungování představila Škoda Auto. Tradiční výrobce automobilů spustil v Praze projekt sdílených elektrických skútrů BeRider, které sám nevyrábí. Funguje tedy pouze jako provozovatel služby, která lidem nabízí alternativu k automobilům. A tvrdí, že jí to bude vydělávat.

Do České republiky dorazily první exempláře plně elektrického Mercedesu EQC. Cenu vozu, který má konkurovat Audi e-tron nebo Tesle X, se importérovi podařilo stlačit pod dva miliony korun. Polovinu ceny tvoří baterie.